måndag 18 juni 2012

Ett bra tag sen

Nu var de ett väldigt bra tag sen jag bloggade men har helt enkelt haft annat att göra men ska bli mycket bättre nu, hoppas jag!
Mycket har hänt för Exit, vi har hunnit med både en utställning med bra kritik, träningsträff med kennel, mycket miljöträning, spårträning träffat lite andra hundar.
Kan börja med utställningen i Norrköping som var en nationell vilket var bra tyckte jag och sen var det en bra domare. Tyvärr så var de ingen bra dag, det blåste som bara den och det var inte alls skönt. Men jag och syrran fick låna mormor och morfars tält så de skyddade lite i alla fall. Exit var jätte snäll och kunde slappna av efter ett tag så det märks att han har blivit äldre! Väl inne i ringen travade han på fint och vi fick bra kritik tyckte jag:)

Vi har även vart på träningsträff med kennel där vi tränade lite olika lydnadsmoment och fick även se hur både klass 1 och 2 ser ut så nu har man lite större koll på det vilket är skönt! Exit skötte sig helt okej och var på hugget faktiskt vilket han inte har vart på länge så de var kul, vi fick även testa på skvallerträning vilket jag tror kommer hjälpas oss ganska mycket i träningen:)

Har även haft lite andra små aktiviteter som har vart lite kul bara för oss, t.ex. gömma saker i skogen, jag "råkar" tappa saker efter mig som han får hämta, mycket långa promenader mm.

Nu är planen att vi ska köra på med skvallerträningen, lydnaden och spåret som äntligen börjar sitta som det ska:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar