tisdag 5 mars 2013

Nu vill vi ha vår!

Nu har jag verkligen börjat tröttna på den här vintern och vill mer än gärna ha vår nu! men den här veckan har det faktiskt vart riktigt varmt så vem vet det kanske är påväg, hoppas!:)
För exit´s del så kör vi på som vanligt, mest de vanliga grundlydnads delarna och en del lydnad börjar det bli mer nu, jag vill att han ska bli mer fokuserad på sina rörelser och göra dom snabbare så nu har klicken åkt fram igen och kör det på alla moment nu igen. Men det sköna är att han kan nu alla moment så egentligen är det bara att bygga upp det nu så han orkar göra olika kedjor. Men det tar sin lilla tid eftersom han inte är så mycket i gasen när det gäller lydnaden egentligen, men som sagt jag vill ändå ha dom momenten i min vardagslydnad så han ska kunna dom klockrent iaf hehe.
Men helt ärligt så börjar jag nog tro mer på honom och spår igen, det sköter han alltid lika snyggt varje gång och sist vi spåra så hade han en riktigt bra näsa och var fokuserad på sin sak men nu var det typ 4 månader sen vi spåra så jag hoppas att vi kan komma igång snart! Sen skulle jag även vilja testa på sök nu så jag hoppas att jag kan börja träna på det nu snart, behöver först lära mig lite mer om det men Gnesta Bk har en dag med sök och spår som jag tänkt gå på så vi kan få lära oss söket! Ska bli väldigt spännande!! :)
Har ju även tänkt på det här med viltspår eftersom han verkar ha en bra näsa men jag vet faktiskt inte om jag vågar köra det på honom, är lite orolig att han ska börja dra på vilt eftersom han tycker att det är väldigt spännande men jag kanske har fel, funderar som sagt fortfarande! :)
Vi hade iaf en väldigt trevlig dag i söndags och var ute på promenad och han fick leka med sam också vilket han uppskattade! Tokiga lilla hund!
Juste! Den 24e är det dags för mentaltestet och vi ska gå ut som första ekipage, hehe vi får väl se hur det går men det vore ju kul om det gick bra iaf, men som sagt det är samma hund jag åker dit med och samma hund som jag har med mig hem! ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar