torsdag 22 augusti 2013

Det går framåt.

Det finns en nackdel med exit just nu och det är att han är så himla stressad och får låsningar över olika saker. Det har blivit mycket bättre än sen mentaltestet men det är tyvärr inte samma hund som jag har. Sen har vi flyttat och min kille har skaffat sig en gråhund så de har blivit mycket bättre sen frasse kom hem till oss men iaf, det är lite jobbigt för man ser att han inte riktigt är lika glad och trygg som han har varit tidigare...
Jag vet dock inte vad jag ska göra, jag märker att han är väldigt glad när vi är hemma hos mamma o pappa eller hos mormor o morfar där han alltid har varit mycket innan och där det "min" gammal goa hund som dyker upp. Självklart så är exit glad och sprallig här i nyköping också men inte alls lika på som hemma i vagnhärad. Jag har alltid med mig honom så han ska få växa i sitt självförtroende och gör saker med honom så han aktiveras så han får ju arbeta. Jag vill absolut inte göra mig av med honom så är det men jag vill bara att han ska bli lika glad som han var innan och lika trygg i sig själv igen. tips???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar