onsdag 7 mars 2012

Lydnadsträning

 Igår var det första tillfället i tävlingslydnad som jag och exit hade, vi tränar privat vilket är ganska skönt eftersom då får vi all hjälp och alla tips för oss själva ;). Även den har kursen är för Hanna, det var även hon som höll valpkursen i höstas, tycker att hon är jätte bra, verkligen pedagogisk, förstående och hennes tips fungerar väldigt bra även på exit. Så igår gick vi igenom alla olika moment i klass 1, det ända vi inte gick igenom var hoppet eftersom det är så halt fortfarande men det känns inte som det svåraste momentet. Så vi gick igenom alla moment och tränade några få gånger och även hon visade med hur jag skulle göra med exit. Inom vissa moment behöver vi bara putsa lite så kan vi nog få en del poäng och inom de andra så behöver vi träna lite extra, så det vi ska lägga mer energi på just nu är ingånger, forgående och få upp tempot i inkallningen då är han bli lite för loj och hoppar mer ist för att springa och hålla sig nära marken. Sen måste även jag träna på mitt tonläge och tänka på att skilja på orden i tonen så inte allt låter lika;) så nu har vi fått en ordentlig läxa till nästa torsdag så nu blir det många små pass lite här och var under dagarna:) lagom långa pauser även för mig så jag kommer ifrån plugget;)



 Lite bilder från helgens långpromenad, han börjar bli så snygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar