tisdag 28 februari 2012

förkylning på gång

I fredags träffade jag, morfar och Exit en gammal arbetskollega till morfar som jobbar mycket med att utbildar hundar och hjälper polisen mm. Planen var för att vi åkte dit var för att han skulle kolla lite på Exit och se vad han tyckte om honom samt att jag skulle få bra tips och råd hur jag ska lägga upp träningarna. Han gav väldigt många bra råd och hur man kan lägga upp det, sen det roliga var ju att han tyckte om Exit och att han tyckte att han cool. Han trodde att om vi gör rätt så kommer det att bli en riktigt bra hund och det som var lite extra roligt va att även han som märke att han har ett bra humör vilket jag alltid ha tyckt! :) Så det var en lärorik timme och intressant!
Nu är vi tillbaka i umeå och ska börja på kursen nu på torsdag, ska bli jätte spännande men tyvärr har Exit börjat hosta, lite kladdig i ögonen och snörvlar så han har förmodligen lyckats dragit på sig en förkylning(trodde att det kunde vara kennelhosta men har ringt en veterinär och han tyckte inte att det lät som det på min beskrivning utan trodde att det var någon förkylning eller irriterad luftstrupe eftersom han bara hostar när han anstränger sig lite för mycket dvs springer eller när det drar i halsbandet). Så jag får se om han får följa på torsdag eller om jag går själv och bara lära mig knepen;)
Men har pratat med hanna(instruktören, samma från valpkursen) och vi ska ha en privatlektion nästa vecka så vi kommer ikapp:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar