onsdag 8 februari 2012

senaste uppdateringen

Ja, lillfisen han växer fortfarande fast nu börjar han sätta mer muskler vilket börjar synas mer och mer, han kommer nog inte bli så mycket mer högre vilket jag tycker är ganska skönt på ett sätt, men han får gärna bli mer biffigare vilket han kommer bli.
Just nu ligger han så snällt och tuggar på sitt märgben så egentligen borde jag passa på och skriva på tentan som jag har men har inte riktigt motivationen.... Men detta har ju gjort eftersom att jag har en tenta och skriva så hamnar vi efter i träningen och det bara blir promenader med något moment, oftast tränar vi bara på fot och något läggande men idag har vi äntligen tränat ordentligt och det gick faktiskt bra, tränade mycket kontakt vid fot och sen ligg/sitt/stå och sen även stå i gång. Han börjar kunna sitt i gång riktigt bra nu så nu börjar vi med stå och det är även bra träning inför utställningen nästa helg. Det är även en grej jag har lagt ned en del på promenader för vi har som sagt haft problem med att när jag börjar jogga/springa så tror han att det ska bli lek eller att han får springa iväg och hoppa massor vilket jag har vart noga med att han inte får beröm först han har alla fyra ben på marken och han kan springa fint med långa steg vilket har gett resultat!!! så nu börjar han äntligen fatta att man ska hålla sig på marken så jag kan ju hoppas att han kan vara lydig nästa helg på utställningen men som sagt det är vår första så jag ska inte ha för stora krav utan se det som en kul grej:)

Så ni kan väl hålla tummarna för oss att det går bra, sen kommer jag ju iofs ha med mig mormor som kan alla regler så det ska nog gå bra och även min morfar följer med, så jag får hoppas att exit håller sig i skinnet annars vet jag några som kommer få en bakläxa när det gäller träning med möte av hundar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar