söndag 12 februari 2012

vad är vad nu igen?

Som sagt jag och Exit har lagt ned en del träning nu på att träna in "rätt" ligg, dvs från stående till ligg direkt inte stå, sitt och ligg som han gjorde förut. Den syns att han fortfarande tycker att det är lite svårt, men inte så konstigt eftersom vi börja träna det här från januari i år, men det lär väl fastna med tiden och han fattar mkt fortare nu än vad han gjorde i början, har börja lägga till ordet nu så snart så har vi det!
Sedan är han lite bekymrad, för nu har vi även tränat på stående när jag stannar och han är ju så van vid att det ska vara sitt så han blir lite fundersam när jag säger stå och nästa hur hjärnan tänker och klurar, han är så söt den fundersamma lilla hoffen!
 Hmm, hur vare nu igen?

Så nu i veckan kommer vi åka hem igen och han ska bo hos mormor och morfar från söndag-onsdag för då är jag i Härnösand och pluggar, tror att han kommer tycka att det är lika roligt som vanligt eftersom mormor har 7 cavalier som han jätte gärna vill leka med MEN dom vill inte leka med honom eftersom han leker lite för tufft men han är nog ändå ganska nöjd att kunna få vara ute på tomten och springa runt med pinnar, ben mm. Sen tror jag nog att morfar och mormor tycker att det är lite kul att ha honom eftersom de har haft schäfer förut.
Men just nu har han det inte lätt, han är precis i könsmognaden, sitter och piper lite extra(tror att det är en löptik i trakterna...) sedan är han lite mer bångstyrig än vanligt och jag tränar betydligt mer med honom och ställer krav så han borde vara rätt trött och belåten men han kommer ändå inte till ro, markerar ännu mera än förut, så ja nu börjar den roliga tiden, tur att den går över! Får bara hoppas att han inte mår dåligt av löptikar, vill gärna inte kastrera honom!
Nu är han rastad och jag ska sova, imorgon väntar det en dag men klickerträning och ögonkontakt!
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar