måndag 5 december 2011

Exit med vita nosen

Nu har snön äntligen kommit men man har inte riktigt vant sig ännu med att det är vitt och halt ute på vägarna ännu men jag tror inte att det spelar någon större roll för Exit, jag har nog aldrig sett en hund som är så glad för snön(och det är hans första snö också!). När vi var ute på vår längre promenad så tog den extra lång tid för jag hade en hund som hoppade, gjorde alla möjliga krusiduller och som hade nosen i marken konstant! Och varje gång han tittade upp så var nosen alldeles vit, han var verkligen som ett barn på julafton, helt lycklig och sprallig<3 Han blir lika glad varje gång vi ska ut och det är precis samma humör och sprallighet som visas när han ser snö. Jag har nog aldrig sett en hund som älskar snön så mycket så jag får väl se till att lära mig att åka skidor så han och jag kan bege oss ut i snö i vinter vilket jag tror att han kommer älska och då får vi ju båda träna och nästa år ska jag försöka skaffa ett dragsele till honom så han kan få dra mig i snön, han är som sagt för ung i år men nästa år kommer han vara större och starkare. Min lilla isbjörn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar