söndag 25 december 2011

fort tiden går

Tiden har gått jätte fort och jag har inte hunnit att uppdatera bloggen eftersom jag inte har haft tid. Mycket har hänt för Exit del under dessa två veckor. Han har hunnit komma hem till de andra hundarna och här vet han sin plats, tror iofs att han är rätt nöjd med att vara hemma för då har han både Quri och Snape att leka med, eller snarare han försöker leka med dem. Sen har han även hunnit blivit halt när syrran hade honom ute och han fick leka med en annan valp och efter de måste han ha sträckt sig i bakbenet så han har fått vila i ca en vecka, så under 3 veckor har han fått tagit det lugnt och jag har som sagt haft väldigt mycket i skolan så jag har inte hunnit lägga ned så jätte mycket på träningen men, jag tycker att de är bra träning för honom att även kunna ta det lugnt fast att jag vet att det är en brukshund och han behöver aktivering och huvudgympa för att kunna vara lite lugnare och stimulerad. Men i framtiden när jag väl har skaffat jobb så kanske man inte alltid hinner att åka iväg och träna några timmar varje dag så de är lika bra att han för vänja sig redan nu:) och det har ju passat bra med skadorna han har lyckats fått.
Sen var det ju julafton igår och då fick exit vara med om mycket, först fick han öppna ett paket och där låg han nya leksak, sen fick han ben och sen har han träffat massa släktingar så idag hade jag en hyfsad trött hund eftersom han fortfarande låg och sov kl 8 på morgonen(vilket sällan händer) så måste han har vart slut från igår och som har sovit minst halva dagen;)
Imorgon är planen att han ska få spåra lite eftersom de inte finns någon snö kvar så får man passa på:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar