torsdag 5 januari 2012

Träningsdag med kenneln


En bild från första valpträffen

Igår var det en hel dag med hundträning för alla som har en hund från Skeppartorps kennel, vi var runt 10 st som tränade med hundarna. Exit träffade två från sin kull och måst eju bara säga det att dom har blivit väldigt stora sen sist jag såg dem vilket var i juli/Augusti. Fick väldigt mycket bra tips och idéer om hur jag ska träna med Exit eftersom det är min första brukshund;) Så det var väldigt bra övningar och sen fick man även testa lite agility vilket han tycket var super kul och ville inte slita sig från tunnlarna, sen var vippbrädan lite läskig i början men sen gick det jätte bra! Sen fick vi även se på specialsök som var väldigt intressant och lärorikt! kanske blir någon kurs i det, vem vet. Har en väldigt trött hund men jag tror att han är mer än nöjd och jag är blev väldigt förvånad av hur cool och sansad han var igår(eftersom att i förrgår var han ett monster!!) så när det väl gäller så är han toppen att ha med sig för han gick och la sig typ direkt utan att verka speciellt intresserad av de andra hundarna, sen var han väldigt positiv till alla moment vi tränade igår och han lär sig väldigt fort! Det finns nog en liten stjärna i honom iaf;) Så idag förtjänar han en slappar dag och jag ska ta tag i tentan nu och börja skriva nu när man har läst all litteratur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar