tisdag 31 januari 2012

Träning


De senaste dagarna har vi tränat lite extra men väldigt korta pass och inte så långa promenader utan koncentrerat oss mer på träningen. Har koncentrerat oss mycket på ingångar och sen liggande under gång vilket börjar släppa för den unge mannen. Det är väldigt kul att det går framåt nu och att han visar stort intresse för att jobba, men som sagt belöningen är nog ändå bäst(man får ju leka i snön);).
Men en annan grej inom träning är att jag, Exit och morfar ska eventuellt träffa en man som jobbar med polishundar och utbildar dem så det ska bli spännande.

Sen måste jag även ge ett stort plus till vår instruktör som ringde idag och förklara lite frågor som jag hade ang kursen och sen eftersom jag kommer missa två tillfällen så ska jag ringa till henne efter varje kurs och prata och sen ska vi gå igenom lite innan eller efter de träningarna vi har, av sånt blir man så glad!! så ett stort plus till Hanna!! Ska bli så kul att gå nästa vecka!:)

Sen till er andra som läser den här bloggen och er som letar efter en hund och kollat på rasen Hovawart så kan jag meddela att en av Exit kullsyskon behöver omplaceras pga av ändrade familjeförhållande så är ni intresserad av en 9 månaders hane så kan ni höra av er till Exit uppfödare Jessica www.skeppartorps.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar