torsdag 12 januari 2012

Nytt halsband

Jag har letat efter ett nytt halsband i läder till Exit eftersom kedjan sliter så fruktansväst på pälsen och eftersom han fortfarande är så valpig och fruktansvärt stark(eller matte som är svag;)) så vill jag ha ett stryphalsband men planen är ju att sen när han kan gå bättre i ett koppel och inte dra lika mkt så ska han ha ett halvstryp. Och igår hitta jag äntligen ett läderhalsband, det är gjort av älgskinn och är jätte mjukt och fint så nu har han fått ett riktigt bra halsband som jag är jätte nöjd med! Passar väldigt bra också! För övrigt så har vi tagit det lugnt några dagar med träningen eftersom jag har hållet på med en hemtenta så har det bara blivit promenader men idag fick han ett mer ordentligare pass med olika övningar vilket gick väldigt bra, har märkt att när det väl gäller så är han oftast ganska så duktigt men som sagt han är ju bara 8 månader;) men nu ska jag börja ställa mer krav på honom så han kan bli lydigare och att vi kommer framåt i träningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar