torsdag 19 januari 2012

Dålig uppdatering

 Exit är snart 9 månader och nu är det bara knappt 1-2 cm som skiljer mellan honom och Quri i mankhöjd, dock är ju Quri fortfarande mycket kraftigare och betydligt mer päls men han är ingen liten bebis längre.

Mycket har hänt (som alltid känns det som) men jag har i alla fall lagt ned mer tid på Exit dom dagarna jag har vart hemma och pluggat. Nu har jag planerat in något nytt eller gammalt moment att träna in/att repetera, som sagt han verkar behöva mycket repetition just eftersom han har kommit in i trotsåldern och könsmognaden är igång. Men det märks mer på honom att han blir lite tröttare efter promenaderna men sen efter att ha sovit några timmar är han lika galen igen;)

Som sagt han har börjat bli könsmogen nu vilket gör att han är lite väl för intresserad av allt annat och alla lukter som finns så han har börja dragit från tomten nu, men han drar inte långt och ser han inte mig på ett tag (2-3 min) kommer han oftast tillbaka och letar upp mig men det som stör mig är att han inte lyssnar just vid dem tillfällena, han blir blockerad av allt annat. Så nu måste jag hitta något som kan bryta den blockeringen med hjälp av något super kul, så har ni tips säg till!!

Nu har vi även fått ett mail från våran instruktör i Umeå om att han ska starta en tävlingslydnads kurs och den har jag anmält mig och Exit till och vi kom med, så nu ska vi träna in alla moment som igår för att kunna tävla i Klass 1, så vem vet, vi kanske startar någon tävling till sommaren? Det ska bli väldigt spännande i alla fall!

Så nu ska jag ut med det lilla monstret och träna lite så jag har en trött hund, dock tror jag att han aldrig kommer bli trött, förutom på kvällarna;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar